úterý 13. prosince 2016

Bertík a klobáska

















Bertík  a klobáska

Som Bertík, dobrým deň prajem.
Ja vám to tu všetko zjem.

Vbehol Bertík do špajzičky,
dostal chuť na klobásočky.

Berík beží jak o závod,
keď ukradol si jeden pár z klobások.

„Ten bordel nie je  moja vina.
To Lojza, môjho pána.“

„Vyskladal tie dobrotky moc vysoko.
A ja nie som jak vlkodav, to chlapté konisko.“

„Som len malý vořech, prosím,
tak netrápte ma, papať musím.“

No beda, Lojzo kričí jak pominutý,
berie metlu, nie do minúty.

 A tak beží Bertík s lupom,
do lesa jedným veľkým skokom.

Tam má svoju tajnú skrýš,
veď je malý ako myš.

Tam ho pánko nenájde nikdy.
Problém však  nastal s líškou Vendy.

„Som tvoja kamoška, ty darebák!
Podeliť sa musíš, veru tak.“

„Inak zrútim tvoju skrýš,
 viac sa sem nedovalíš.“

Nemať skrýšu? Strach a hrôza.
A klobáska je veľká predsa.

Je to jeho kamarátka,
s ňou najlepšia je lesná naháňačka.

A tak jednu nôžku z nej,
dal Vendy, Bertík - gentleman.

Priateľstvo si treba ceniť, vážení.
To nerastie na motúzkoch ako klobásky.

Žádné komentáře:

Okomentovat